A jakuzzi megfelelő használata és egészségügyi hatásai

2023. március 28.Életmód 659 szó3,3 perc olvasási idő
FőoldalA jakuzzi megfelelő használata és egészségügyi hatásai

A jakuzzi megfelelő használata és egészségügyi hatásai

Egy saját jakuzzi számos lehetőséget kínál arra, hogy javítsuk saját életminőségünket, pihenjünk, gyógyuljunk, vagy épp elmeneküljünk a világ elől. Az, hogy beleugorjunk a vízbe és élvezzük az ott töltött időt, nem olyan nagy kihívás, azonban van pár dolog, amit figyelembe kell venni, ami segít abban, hogy a lehető legjobban kihasználhassuk a pezsgőfürdőt.

Terápiás és relaxációs célok

A pezsgőfürdő megfelelő használata attól is függ, hogy milyen célt szeretnénk elérni. Ha aktívan sportolunk, a pezsgőfürdő például segíthet a teljesítmény javításában, a gyorsabb regenerálódásban és az egészséges fitneszcélok elérésében. A meleg vízben való pihenés, különösen egy kemény edzés után, csökkenti az izomfájdalmat és felgyorsítja a regenerálódást. A kifejezetten célzott fúvókák megfelelően masszírozzák a merev izmokat.

Ha valaki pedig nem tud nagy intenzitású gyakorlatokat végezni, akkor maga a jakuzzi is kínál lehetőséget a mozgásra, írja a drspa.hu. Alacsony terhelésű gyakorlatokat, nyújtásokat itt is lehet végezni, sokan gyakorolják például a jakuzzi jógát, a vízi aerobicot vagy a Pilatest a jakuzziban.

Ezek segítenek a rugalmasság és a mozgásterjedelem növelésében, miközben élvezhetjük a meleg víz nyújtotta kikapcsolódást is. Egészségügyi előnyként említhető az is, hogy ha valaki ízületi gyulladásban, izomfájdalomban, hátfájásban szenved, a pezsgőfürdő és az abban végzett gyakorlatok természetes fájdalomcsillapítást biztosítanak.

A saját pezsgőfürdő birtoklása az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy saját személyes kis oázist hozzunk létre, ahová elmenekülhetünk, ahol pihenhetünk. Ez javítja az általános egészségi állapotunkat és abban is segíthet, hogy újra kapcsolatba kerüljünk önmagunkkal és prioritásainkkal.

Ha rendszeresen időt szakítunk a jakuzzizásra, azzal segítünk kitisztítani az elménket, csökken a stressz és feltöltődünk energiával. A pezsgőfürdő használata számos passzív előnyt biztosít az egészség és a jó közérzet szempontjából. Tanulmányok azt is kimutatták, hogy a rendszeres melegvizes terápia nagyszerű módja lehet az álmatlanság, a stressz, a szorongás csökkentésének. Lefekvés előtt használva javít a hangulaton, enyhíti a stresszt és szabályozza a vegetatív idegrendszert, ami segít abban, hogy könnyebben el tudjunk aludni.

Bármikor használható

Valójában nincs rossz időpont a pezsgőfürdő használatára. Az évszakokat tekintve a legtöbben ősszel és tavasszal hódolnak szívesen e szenvedélynek, már ha a pezsgőfürdő kültéren van, de a téli és a nyári jakuzzizásnak is megvannak a maga előnyei. Ha nyáron lejjebb vesszük a víz hőmérsékletét, úgy funkcionál, mint egy kis medence.

A napszakot tekintve, a legtöbben a lefekvés előtti egy órát részesítik előnyben. Ez segít ugyanis a stresszes nap utáni levezetésben, támogatja az izmok regenerálódását edzés vagy fizikai munka után és jobban is tudunk aludni. Sokan pedig reggel szeretik használni, hogy jobban kezdjék a napjukat és bármilyen tevékenység előtt ellazítsák az izmaikat.

Magazin

Ajánlott tartalmak

A hátsó udvar éke: medenceépítés lépésről lépésre

2023. május 17.|

Ha földbe épített medencével szeretnénk bővíteni kertünket, vannak dolgok, melyeket nem árt előre megtervezni. Ha még soha nem volt medencénk, elsőre talán nagy falatnak tűnhet, hisz sok mindent szem előtt kell tartani.