Ma telefonnal tanítunk, nem pofonnal

2022. szeptember 19.Életmód 627 szó3,2 perc olvasási idő
FőoldalMa telefonnal tanítunk, nem pofonnal

Ma telefonnal tanítunk, nem pofonnal

Pár évtizeddel ezelőtt teljesen normálisnak számított a megérdemelt atyai pofon. A gyerekek naplementéig játszhattak a faluban, senki sem nézett a körmükre, azt csináltak, amit akartak, a válaszkész nevelésről pedig még senki nem hallott. Nem volt baj abból, ha sírt a gyerek, és a problémák közepette sem kapott annyi támogatást, mint most.

Ezek a generációs eltérések a felnőtteknél morgolódást szoktak kiváltani, és úgy titulálják a gyerekeket, mint akik képtelenek ellátni magukat egyedül. De vajon tényleg olyan rossz, hogy a szülőkre vannak utalva?

A mai gyerekek nem tudnak térképet olvasni vagy folyóírással és gyöngybetűkkel írni, azonban pár másodperc alatt összedobnak egy TikTok-videót, vagy megoldják a számítógépes problémájukat. Ha azonban belegondolunk, akkor egyelőre senkinek sincs szüksége térképre, mivel a telefonok megoldják ezt a problémát, bár ez a jövőben még változhat (feltéve, ha hiszünk a posztapokaliptikus filmeknek). Kár lenne azonban leragadni egyetlen felületnél, mivel bármelyik pillanatban jöhet egy újabb, aztán majd megjelenik egy gondolatátvitellel jegyzetelő alkalmazás, és akkor már írni sem kell.

Előnyök és hátrányok

A kutatók elismerik, hogy a digitális technológia túlzott használata hozzájárulhat a gyermekkori depresszióhoz és szorongáshoz. Ezzel szemben azok a gyerekek, akik offline küzdenek, néha olyan barátságokat köthetnek és olyan szociális támogatást kaphatnak az interneten, amelyet máshol nem kapnak meg.

A gyerekek abból tanulnak, amit látnak, ezért érdemes több időt eltölteni velük és a technológiával. Üljünk le, és hallgassunk gyermekdalokat, vagy nézzünk olyan videókat, amelyeket a fiatal szeret. Ideális esetben olyan oktatóvideókat kereshetünk, amelyeken például új nyelvet tanulhatnak. Egy másik lehetőség a játékokat tartalmazó alkalmazások letöltése, amelyekkel edzhetjük a memóriát, és segíthetünk nekik a tanulásban.

Előnyök:

  • A kihívást jelentő játékok ideálisak a szellemi kapacitás növelésére.
  • A YouTube ellenőrzött használata ideális a gyermekek számára egy új nyelv elsajátításához, az oktatóvideók pedig ideálisak a társadalmi érdeklődésre számot tartó témák megismeréséhez.
  • A közösségi hálózatok segítenek abban, hogy jobban kommunikáljanak a társadalomban. A közösségi hálózatok használatát azonban mindig a szülőknek kell ellenőrizniük.
  • Amikor a gyerekek az interneten keresgélnek, fejlődik a tudásuk, és felelősségteljesebben végzik el a házi feladataikat.
  • A technológia lehetővé teszi a gyermekek és a serdülők számára, hogy kapcsolatban legyenek társaikkal és tanáraikkal.

A gyermekek által visszaélés szerűen használt technológia hátrányai:

  • A technológia ellenőrizetlen használata hiperaktivitást okozhat.
  • A technológiai eszközök miatt a gyerekek elvonulhatnak az egészséges tevékenységektől, például a könyvek olvasásától.
  • A videojátékok és az okostelefonok ellenőrizetlen használata miatt a gyerekek elszigetelődhetnek a társadalomtól.
  • Stresszt, szorongást, ingerlékenységet és depressziót okozhat náluk.
Magazin

Ajánlott tartalmak

Régi és új puskázó ötletek a sulikezdéshez

2022. szeptember 29.|

Ha már iskolakezdés, akkor muszáj megemlíteni a puskázást, ami egyszerre tilos, ugyanakkor a gyerekek előbb vagy utóbb biztosan kipróbálják. Mindegy, hogy általános, középiskola vagy egyetem, a dolgozatok és vizsgák időszaka mindenki számára rengeteg stresszel jár.

A felsőoktatási nehézségek az ügyintézéssel kezdődnek

2022. szeptember 29.|

Felsőoktatásban tanulni maga az álom… Vagy mégsem? Azt általában mindenki tudja, hogy az egyetemi évek nem a bulikról, hanem a tanulásról szólnak, azonban valahogy senki sincs felkészülve a legnehezebb részre: az ügyintézésre. Mindegy, hogy melyik