Ma telefonnal tanítunk, nem pofonnal

2022. szeptember 19.Életmód 627 szó3,2 perc olvasási idő
FőoldalMa telefonnal tanítunk, nem pofonnal

Ma telefonnal tanítunk, nem pofonnal

Pár évtizeddel ezelőtt teljesen normálisnak számított a megérdemelt atyai pofon. A gyerekek naplementéig játszhattak a faluban, senki sem nézett a körmükre, azt csináltak, amit akartak, a válaszkész nevelésről pedig még senki nem hallott. Nem volt baj abból, ha sírt a gyerek, és a problémák közepette sem kapott annyi támogatást, mint most.

Ezek a generációs eltérések a felnőtteknél morgolódást szoktak kiváltani, és úgy titulálják a gyerekeket, mint akik képtelenek ellátni magukat egyedül. De vajon tényleg olyan rossz, hogy a szülőkre vannak utalva?

A mai gyerekek nem tudnak térképet olvasni vagy folyóírással és gyöngybetűkkel írni, azonban pár másodperc alatt összedobnak egy TikTok-videót, vagy megoldják a számítógépes problémájukat. Ha azonban belegondolunk, akkor egyelőre senkinek sincs szüksége térképre, mivel a telefonok megoldják ezt a problémát, bár ez a jövőben még változhat (feltéve, ha hiszünk a posztapokaliptikus filmeknek). Kár lenne azonban leragadni egyetlen felületnél, mivel bármelyik pillanatban jöhet egy újabb, aztán majd megjelenik egy gondolatátvitellel jegyzetelő alkalmazás, és akkor már írni sem kell.

Előnyök és hátrányok

A kutatók elismerik, hogy a digitális technológia túlzott használata hozzájárulhat a gyermekkori depresszióhoz és szorongáshoz. Ezzel szemben azok a gyerekek, akik offline küzdenek, néha olyan barátságokat köthetnek és olyan szociális támogatást kaphatnak az interneten, amelyet máshol nem kapnak meg.

A gyerekek abból tanulnak, amit látnak, ezért érdemes több időt eltölteni velük és a technológiával. Üljünk le, és hallgassunk gyermekdalokat, vagy nézzünk olyan videókat, amelyeket a fiatal szeret. Ideális esetben olyan oktatóvideókat kereshetünk, amelyeken például új nyelvet tanulhatnak. Egy másik lehetőség a játékokat tartalmazó alkalmazások letöltése, amelyekkel edzhetjük a memóriát, és segíthetünk nekik a tanulásban.

Előnyök:

  • A kihívást jelentő játékok ideálisak a szellemi kapacitás növelésére.
  • A YouTube ellenőrzött használata ideális a gyermekek számára egy új nyelv elsajátításához, az oktatóvideók pedig ideálisak a társadalmi érdeklődésre számot tartó témák megismeréséhez.
  • A közösségi hálózatok segítenek abban, hogy jobban kommunikáljanak a társadalomban. A közösségi hálózatok használatát azonban mindig a szülőknek kell ellenőrizniük.
  • Amikor a gyerekek az interneten keresgélnek, fejlődik a tudásuk, és felelősségteljesebben végzik el a házi feladataikat.
  • A technológia lehetővé teszi a gyermekek és a serdülők számára, hogy kapcsolatban legyenek társaikkal és tanáraikkal.

A gyermekek által visszaélés szerűen használt technológia hátrányai:

  • A technológia ellenőrizetlen használata hiperaktivitást okozhat.
  • A technológiai eszközök miatt a gyerekek elvonulhatnak az egészséges tevékenységektől, például a könyvek olvasásától.
  • A videojátékok és az okostelefonok ellenőrizetlen használata miatt a gyerekek elszigetelődhetnek a társadalomtól.
  • Stresszt, szorongást, ingerlékenységet és depressziót okozhat náluk.
Magazin

Ajánlott tartalmak

A hátsó udvar éke: medenceépítés lépésről lépésre

2023. május 17.|

Ha földbe épített medencével szeretnénk bővíteni kertünket, vannak dolgok, melyeket nem árt előre megtervezni. Ha még soha nem volt medencénk, elsőre talán nagy falatnak tűnhet, hisz sok mindent szem előtt kell tartani.